ریسک چیست؟ چطور ریسک خرید را در نگاه مشتری پایین بیاوریم؟

ریسک

 ریسک چیست؟

ریسک یک مانع ذهنی یا فیزیکی،واقعی یا خیالی است که باعث میشود فرد در مورد تصمیم به انتخاب  و خرید چیزی تردید یا شک کند.

 ریسک از کجا ناشی می شود؟

اصولا ریسک های  خرید از موارد زیر در ذهن مشتری ایجاد می شود:
  1. قضاوت غلط در مورد مسائل مالی.
  2. خطر پول زیادی دادن یا عدم توانایی در پراخت اقساط.
 3.آیا من واقعا به این محصول نیاز دارم؟ اگر پشیمان بشم چی؟
 4.ممکن است در جایی دیگر ارزان تر بخرم.
 5.آنچه در ابتدا تصور میکردم نیست.
 6.احمق به نظر رسیدن در نظر دیگران.(اینکه دیگران در مورد این خریدم چه خواهند گفت)

گام  هایی برای کاهش ریسک خرید در نگاه مشتری:

1-تعیین آستانه تحمل مشتری برای ریسک کردن:
آستانه تحمل مشتری را با پرسیدن سوالاتی در مورد تجربه های خرید گذشته، و اینکه چقدر اهل ریسک است را بسنجید.با گوش دادن موثر،ترس و تردید مشتری را کشف کنید.
2-ریسک را مشخص کنید و سپس آن را حذف کنید.
مثلا مشتری می گوید:اگر خوب کار نکرد چی؟ به او اطمینان ضمانت بازگشت وجه بدهید تا مشتری با اطمینان خرید کند.
3-برای مشتری روشن کنید منافع و بازدهی خرید این محصول به ریسکش می چرید.
در مقاله بعدی در این مور با استفاده از تکنیک t و کاربرد آن در کاهش ریسک های خرید مشتری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بیشتر از یک فروش و بیشتر از یک ارتباط را برای شما آرزومندم.پیروز و توانگر باشید.

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید