چرا برنامه های فروشمان بعد از مدتی رها میشود؟

دلایل زیادی در این مورد دخیل هستند  که چرا برنامه ریزی ها و اهداف فروش ما به سرانجام نمی رسد و بعد از مدتی رها میشود. در این مقاله قصد داریم مهم ترین دلایل را با شما در میان بگذارم.

مسیر عصبی و تاثیری که در عملکرد و اهداف  فروش ما می تواند داشته باشد

 

مغز ما ازهزاران سلول  تشکیل شده است که به هم متصل هستند و یادگیری زمانی شکل می گیرد که،مسیر بین سلولی(سیناپس یا همایه) ساخته و یا تقویت شوندفاصله بین  سلولی بسیار کوتاه است اما این برای عبور الکترون و پالس الکتریکی کار آسانی نیست. از  آنجا که مغز ما کمتر از بیست وات انرژی مصرف می کند در برابر هزاران داده ای که به مغز ما می رسد عمل فیلتر کردن را انجام می دهد مگر کارها و دستوراتی که روتین و روز مره شده اند مثل شستن دست و صورت بنابراین همان طور که متوجه شدیم به خاطر این نوع از عملکرد مغز،یعنی حفظ شرایط موجود هست که انسان ها در ابتدای شکل گیری یک عادت و مهارت جدید بسیار سختشان هست و بعد از چند بار تکرار آن را رها می کنند و مغز ما موفق به حفظ شرایط موجود می شود. مثلا فروشنده ای تصمیم می گیرد صبح   ها زودتر بیدار شود مطالعه ای یک ساعت در  مورد موفقیت  در فروش و بهبود فردی داشته باشد و این که طبق برنامه ریزی انجام شده فروش های خود را و سطح فروشش را ارتقاء دهد در روز ها و هفته های ابتدایی هر چند که سخت است ولی فروشنده سعی می کند که از پسش برآید اما کم کم این اهمال کاری ها و هشدار ها از طرف مغز شروع می شود که تو نمی توانی!تو نمی توانی! تو نمی توانی!

آیا این جملات فروشندگان برای شما هم آشنا نیست؟

»الان نزدیک تغطیلات عید است بعد از تعطیلات.

» زنگ نزنم!نزدیک ظهر است  ممکنه مشتری  مشغول صرف ناهار باش.

» این همه زنگ زدم نتیجه نداشت پس دیگه این روش فروش جواب نمیده

اینها نشانه هایی از وجود مشکل است و خود مشکل نیست  چون  میشه با کسب مهارت و تمرین و تکرار اونها رو حل کرد

و دلیل اون در درجه اول بر میگرده به عدم شکل گیری مسیر عصبی و مهارت جدیدی که میخواهیم یاد بگیریم.در زیر به چند

 

چرا نمی توانیم و اهمال  کاری میکنیم؟  

برای درک بهتر موضوع اجازه دهید تا تعریفی مختصر از اهمال کاری رو داشته باشیم:

اهمال کاری عبارت است از کاری که می بایست در این لحظه انجام بشه ولی بنابر دلایلی(که در ادامه گفته خواهد شد.) یا انجام نمیشه یا این که با کاری دیگه ای جایگزین میشه.

گفتیم که مغز عزیز ما چه بلایی بر سر ما و اهداف ما می آورد و حال که متوجه این موضوع شدیم می توانیم با مدیریت اون به موفقیت های بیشتری در فروش و  در نتیجه  در کار و زندگی برسیم.

گام های برای غلبه بر تنبلی و موفقت در فروش

  1. تعیین تاریخ:برنامه های فروش خود را مشخص کنید و تاریخی برای اتمام آنها در نظر بگیرید.
  2.  برنامه ریزی و الویت بندی :برنامه های کاری خود را از شب قبل نوشته و الویت بندی کنید مثلا اینکه چند تا تماس باید بگیرم، با چه مشتریانی قرار ملاقات دارم،چه ساعت هایی در مورد فروش و بهبود فردی باید مطالعه کنم.
  3. هوشیاری:درهر لحظه خود کنترلی  را سرلوحه کار خود قرار دهید هر جایی  که کاری بر خلاف اولویت بندی شماست همان لجظه آن را متوقف کنید مثلا به جای آماده شدن برای ملاقات با مشتری با  گوشی خود سرگرم هستید.
  4. تعین جایزه: به خودتان قول دهید که اگر یه سه فروش را قطعی کردم یا این بیست تماس را گرفتم مثلا خودم را به رستوران خوب دعوت میکنم
  5. تعیین حامی: برای اینکه مسیر اهداف و برنامه هایی را که در پیش دارید ،بهتر و موثر تر انجام دهید و اهمال کاری نکنید برای خودتان یک جامی انتخاب کنید.این شخص می تونه همکار،مدیر همسر و…شما باشد که به میزان انجام هر برنامه در طی روز نمره بده و جاهایی که کم کاری میکنید را به شما گوش زد کند.

    بیشتر از یک فروش و ارتباط موثر را برای شما آرزومندیم.پیروز وتوانگر باشید.

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید